Naast het magazine ‘Sestra’ dat twee keer per jaar verschijnt is er ook een uitgave van ‘Sestra’ speciaal voor moeders. Het heet dan ook ‘Sestra Mama’.

Deze tweede uitgave heeft als thema rolmodellen. Het is een afwisselend blad geworden met veel interviews, verhalen en tips van moeders voor moeders. Het mooie ervan is dat het niet gaat om het ideale plaatje, maar dat opvoeden ook een kwestie is van vallen en opstaan.

Het is 2001. Ann Bliss werkt in Chicago, waar ze consumentengedrag bestudeert. Niet echt de baan waarvan ze gedroomd had, maar wel veilig, nadat het eerste project na haar studie volgens haarzelf op een fiasco was uitgelopen.

In Ansel woont haar oudoom GrandBob, de broer van haar overleden opa. Omdat haar vader ieder contact verboden heeft, hebben ze elkaar al heel lang niet gezien. Ze corresponderen met elkaar via berichtjes in de plaatselijke krant. Op een dag is het niet GrandBob, die een berichtje plaatst, maar Bess, de restauranthoudster: ze moet direct komen.

God verbiedt dat de zijnen zich een voorstelling van Hem maken. Een beeld van Hem maken is niets anders dan godslastering. Dit verbod is verwoord in het tweede gebod van de decaloog, maar ook op andere plaatsen in de wet van Mozes.

 

Andere volken rondom het oude Israël maakten afbeeldingen van hun goden op hun altaren. God verbood dat voor zijn volk. Israël mocht de stenen die voor de bouw van een altaar werden gebruikt, niet bewerken (Ex. 20, 22-24). Ook zo prentte Hij het tweede gebod in bij zijn volk: geen beeldendienst.

 

Tamera Alexander schrijft christelijke romans en beschrijft daarin het Amerikaanse leven in de negentiende eeuw. De tijd van de kolonisten. De kronieken van Fountain Creek is een award-winnende serie, waarmee deze Amerikaanse schrijfster bekend is geworden. Sinds 2009 is de vertaling daarvan ook in het Nederlands beschikbaar. En nu werden de drie delen in een omnibus uitgegeven door Uitgeverij Van Wijnen. Wat een heerlijk boek om in je vrije tijd te lezen.

Even voorstellen: Bram Dekker

  

Een nieuwe fase voor ons blad. Vanaf dit nummer drukt Dekker Creatieve Media & Druk uit Leeuwarden dit blad. Hoog tijd om eens op bezoek te gaan in Leeuwarden. Wie is de eigenaar van dit bedrijf en wat beweegt hem? Hoe staat hij in het leven? En waarom wil hij nu juist ons blad gaan drukken? Op een mooie doordeweekse dag rijd ik naar Leeuwarden. Daar staat aan de ingangsweg in het noorden van de stad een groot gebouw. Als je erlangs loopt zie je door de ramen op de begane grond verschillende drukpersen. Na binnenkomst mag ik een mooie glazen trap op om in een grote ruimte uit te komen. Er staan verschillende bureaus speels in de ruimte opgesteld. Aan een van deze bureaus zit Bram Dekker, de directeur. We gaan even rustig in een apart kamertje zitten en ik krijg thee voorgezet. Het is tijd voor een gesprek.

 

Commentaar

  • Rust 2025-05-10 07:24:12

    Een aantal (grote) bedrijven heeft er in de afgelopen jaren voor gekozen om een vierdaagse...

  • Bevrijding en vrede – wij gedenken 2025-04-25 08:13:45

    Dit nummer verschijnt kort voor de officiële dodenherdenking – met de kransleggingen op de Dam in...

  • Voorjaar 2025-04-12 09:38:55

    Het kan niemand ontgaan zijn, het voorjaar hangt in de lucht. Heerlijk om weer even in het...

  • Veertig dagen Paaspodcast en Spotify 2025-03-28 18:37:35

    Nog een paar weken en dan vieren we opnieuw het Paasfeest. Dat betekent dat we voor wat betreft...