Oproep tot gebed
Het deputaatschap kerk en Israël heeft op 7 mei jl. een brief gestuurd aan kerkenraden en predikanten. Deze brief verstuurd omdat de 15e mei naderde, de dag waarop in 1948 de staat Israël werd gesticht. Deputaten vroegen om gebed tot God ‘opdat Zijn goedheid moge neerdalen op Israël en de volken’.
In die brief, die is ondertekend door ds. A. Brons, roepen deputaten op tot gebed in de kerken op zondag 10 of 17 mei. Die zondagen zijn bij het verschijnen van dit kerkblad echter al voorbij. Jammer genoeg werd de brief vrij laat verstuurd. Toch leest u in dit kerkblad over deze brief vanwege het belang van het voortgaande gebed voor Israël en de Palestijnen. Een en ander betekende wel dat de brief enigszins moest worden aangepast en niet altijd letterlijk kon worden overgenomen.







